Don't cry because it's over, smile because it happened- Dr. Seuss| The Messenger of Allah SAW said: "Shall I not tell you the most in goodness of your deeds, the nicest to Your Owner, the highest in your ranks, better for you than spending gold and silver, and better for you than meeting your enemy whereupon you strike their necks and they strike your necks?" They said "Yes O' Messenger of Allah." He said: "Remembrance of Allah."| hayya a'lal fallah |Narrated Abdullah bin Umar: Allah's Apostle said, "It is not permissible for any Muslim who has something to will to stay for two nights without having his last will and testament written and kept ready with him."|

Monday, October 27, 2014

love letter to Allah.

andai benar dia sudah ingin berkahwin,

demi Allah aku relakan.

teringat pesanan kakak usrah, juga murobbiah. 

"andai hatimu sudah mula jatuh cinta, sedarkah kamu bahawa kamu sedang merasai kelazatan dosa yang sementara. ingatlah lamanya api neraka yang akan meratah tubuhmu di sana. Andai hatimu mula merasa bosan untuk melakukan amal kebaikan yang seketika, ingatlah nikmat syurga yang akan melayani mu di sana kelak.. "

sesungguhnya Allah itu amat besar kuasanya.

tidak terbayang dek fikiran kita yang lemah.

andai ini bayaran yang harus diberikan untuk syurgamu, hati ini gembira. ujilah hambamu ini agar sentiasa berpaut padamu. 

mungkin Allah lenyapkan perasaan ini untuk jauhkan diri dari dosa. 

sesungguhnya, Dia sebaik-baik perancang. 

tugas aku hanyalah berlapang dada.

terima kasih juga pertemukan aku dengan taman syurga.

indah. seindah bumi bertuah ini.

sungguh, akan aku cuba untuk mempelajari hadis dan tafsir. 

juga memperelokkan bacaan ayat suci. juga menjadi seorang hafizah.

aku hanya ingin sibukkan diri ini.

agar fikiran ini hanya untuk Dia.

Dia yang berhak atas segala nikmat.

moga ini yang terbaik untuk engkau.

juga aku.







No comments:

Post a Comment

Sila masukkan nama anda. Terima Kasih daun kari. :D