Don't cry because it's over, smile because it happened- Dr. Seuss| The Messenger of Allah SAW said: "Shall I not tell you the most in goodness of your deeds, the nicest to Your Owner, the highest in your ranks, better for you than spending gold and silver, and better for you than meeting your enemy whereupon you strike their necks and they strike your necks?" They said "Yes O' Messenger of Allah." He said: "Remembrance of Allah."| hayya a'lal fallah |Narrated Abdullah bin Umar: Allah's Apostle said, "It is not permissible for any Muslim who has something to will to stay for two nights without having his last will and testament written and kept ready with him."|

Sunday, August 17, 2014

cerita jodoh.

cerita yang agak tak bermanfaat.
jika ingin mencari ruang untuk berfikir atau mencari peringatan.

mohon tinggalkan ruang ini.

perbualan antara rakan-rakan-baik-serta-kawan-baik-kau-termasuk-kawan-lelaki- pasal jodoh.


yang-buatkan-aku-macam-takde-point-bila-diorang-sangat-serius-dan-tak-main-main-langsung.

memang hormon tengah gedik kot umur sembilan belas ni.

dan mungkin sebab aku takde boyfriend yang membuatkan aku macam tak reti nak bercakap soal cinta.

lebih banyak mendengar dari memberi nasihat dekat orang.

tak kurang juga yang malas nak sembang denngan aku pasal cinta sebab aku asyik cakap lelaki ni menipu.

cis. maaf lelaki.
--------------------------------------------------

entah. aku ni pantang sikit bila cakap soal hati.. bukan apa. apa yang aku tengok lelaki ni perasaan dia tak consisten.

depan awek, punya la baik.
belakang awek, puji perempuan lain.

ni yang buat aku konfius. dan macam malas nak melayan bila diorang ajak sembang benda macam gini.

--------------------------------------------------

yang perempuan.
bayangkan macam si lelaki tu yang akan kejut kau subuh. perbualan nak cari tulang rusuk yang hilang tu pun buat aku macam nak muntah hijau. akulah imammuu.. dikaulah makmumku... macam tak habis-habis kisahnya.

malam-malam bangun tahajud sama-sama. yg aku rasa macam tak logik kalau pegi kelas pun lect masuk dulu.

logik tak? sebab aku pikir, bila lambat pegi kelas-----lambat bangun----subuh gajah----camne nak tahajud?

kuikui. takpe, husnudzon.

--------------------------------------------------

yang macam tak bleh blah. bila hidup ni rasa macam kita tak buat pape lagi. untuk ummah. camne nak build self-confident boleh lahirkan zuriat yang soleh dan solehah. nak build family yang mawaddah-sakeenah-wa-rahmah. duit pun takde. takkan nak beli beras guna kasih sayang.

*camne boleh masuk soal anak plok.

--------------------------------------------------

persiapkan diri. yang aku cari adalah seorang suami. bukan lelaki biasa. yang duduk di kedai kopi. sembangnya besar. tapi habuknya tiada.

yang tahu tanggungjawab dan tegas dalam agamanya.

itu sahaja.

cuma, bolehka kita stop cakap soal jodoh. kita cakap soal mati yang lagi extreme.


No comments:

Post a Comment

Sila masukkan nama anda. Terima Kasih daun kari. :D