Don't cry because it's over, smile because it happened- Dr. Seuss| The Messenger of Allah SAW said: "Shall I not tell you the most in goodness of your deeds, the nicest to Your Owner, the highest in your ranks, better for you than spending gold and silver, and better for you than meeting your enemy whereupon you strike their necks and they strike your necks?" They said "Yes O' Messenger of Allah." He said: "Remembrance of Allah."| hayya a'lal fallah |Narrated Abdullah bin Umar: Allah's Apostle said, "It is not permissible for any Muslim who has something to will to stay for two nights without having his last will and testament written and kept ready with him."|

Saturday, August 16, 2014

the journey of life.

assalamualaikum stalker.

eh. hehe. perasan macam orang nak baca blog saya pulop.

people come and go. and also dream.

macam tak caye je nak jadi engineer. AN ENGINEER. too many things that happend in my life. i'm not an excellent student. always be the best one in exam. my ups and downs.

but i hope to be the best one. although i'm also always make them unhappy.

argh. tears coming.

awak tahu. banyak cita-cita in my life yang tak dapat dicapai.

saya nak sambung jadi lawyer. tapi tak dapat.

saya nak sambung bidang syariah, mak abah tak bagi. saya ubah lagi cita-cita saya.

saya nak jadi veterinar. tapi saya ditawarkan modul 2 which means saya hanya ada fizik. saya anggap ini takdir. saya tak tukar kos.

main-main sangat dekat buku fizik dulu tulis IR. then when it come to reality. macam tak percaya. saya nak sambung degree dah. rasa macam muda lagi. terlalu banyak kegagalan yang aku capai dalam hidup. terlalu banyak benda yang aku perlu buktikan.

the journey of life. saya akui, saya takda cita-cita. apa yang saya cuba buat, saya ikut flow life. macam ape je. orang yang takda cita-cita. bila orang tanya nak jadi apa.. i can't answer it.

teacher : so, what is your dreams afiqah?
me: i just want to be a good human. 

termasuk jawapan cenggitu.

sebab aku tak letakkan cita-cita dalam hidup is aku takot aku kecewa. tak macam sesetengah orang, apa yang diorang bayangkan itu yang diorang dapat. tapi kisah aku lain. sebab tu aku malas nak letakkan harapan. aku just ikot flow life. tapi apa yang aku buat sangat bahaya. sebab aku tak tahu nak target result aku sama tak dengan syarat kemasukan u. 

sampai nak isi upu pun still gamble dengan abah. kalau ada impian, lagi bagus. boleh target dah.

dan yang pasal engineer ni macam lawak loqlaq jugak.

takpala. ada hikmah. lets fighting for our future. bila dah nak study bidang enginnering dah tentu kena cekap math + physics. which subject yang aku agak lemah. means i have to work hard. bila kena work hard, betul-betul kna fokus. bila kena fokus, jangan nak main-main.

membebel sorang-sorang dalam blog. yang mungkin macam syiok sendiri. macam takde pengisian.

sakit mata ah background pink nih. 


No comments:

Post a Comment

Sila masukkan nama anda. Terima Kasih daun kari. :D